![](https://freight.cargo.site/t/original/i/7f62667d35afe0e6f8cab9c6117947dad7abf96e15fd9d04a0a017f80a6dd42c/Prezentacia-NBS-2.png)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/a6a89e2c9b11b6459929ff4d52fc843f95450de6784fd5e0b49dc0cb2ec44066/Prezentacia-NBS-3.png)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/5583e9fd29a144faed983be7906a5a7c5aa36bfae951d613655325f5367d4543/Prezentacia-NBS-4.png)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/9b7aa6efab341c12234bc552f8c71124a3212e0f823dd85ab00e5b50a59fcff0/Prezentacia-NBS-5.png)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/47f519899a8b253e1bb2da1c2ef3dadf05d84bbd8965b28e50accbff21a84c63/Prezentacia-NBS-6.png)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/87d82af9f83b2d67195f48467d54e960a2c6aa8aba8092397e9b3beda4b73cd1/Prezentacia-NBS-7.png)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/ba9c9546860e347c948201d41095915f158de36b38e5e379c1b763b5dfbec5f2/Prezentacia-NBS-8.png)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/1db6ba53f3ab900a82ef324880f4fbd3fa96c4b2bb8ffadfcd3d2e26eca65455/Prezentacia-NBS-9.png)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/ca68c51b223202b71f87a0c619be6e1fd4b32b1b7b79880d300ab4afcae8b475/Prezentacia-NBS-10.png)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/52646d871300162c4b52d02bf4772aacdba29473e16634994e01ee57575b3327/Prezentacia-NBS-11.png)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/0342c564599f226162f5e1f36abb909f5cda530f2a1c74f0cc0b5fddb722dc1d/Prezentacia-NBS-12.png)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/4a63c53ec98f12719075047ce20628a687bd8a4ef0ca89bf2835278fba94bd20/Prezentacia-NBS-13.png)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/6a1930e680aff2ac2930663e5dcf94b12f218036812966ef451b3347df871b9f/Prezentacia-NBS-14.png)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/a72c96c8b9ec9815e495c6bcb4d69de1fa19e2f9252f79ce83bd687dc7ee53f5/Prezentacia-NBS-15.png)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/bc3bb48b7b7d61ea111a62c4c3b9da4a9f0136a0855aec04b66e13cde7ea4230/Prezentacia-NBS-16.png)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/e74336493a20909a74699da0a61c817b5e035eb49b239060323270c4e5d25e81/Prezentacia-NBS-17.png)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/b75a3edc56bf08227762397391a1685a65b153eb9b895087f58eec3f1ba51d11/Prezentacia-NBS-20.png)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/8c397ab396b0857c5a1cd0939f0ba3fc7020967a48b3cf7ec0dba0afbd6b045e/Prezentacia-NBS-21.png)
![Pictown](https://freight.cargo.site/t/original/i/02acfbb190adad8ac4a7f73e726d9de6646a5271ff387728e7e537ba1ef413df/cam_06_FINAL_rezi.jpg)
![Pictown](https://freight.cargo.site/t/original/i/4aa5da3ebbd3b054756e4475febbe492466dc219062e4455e4208c8d7446d249/cam_01_FINAL_rezi.jpg)
![Pictown](https://freight.cargo.site/t/original/i/f0ffc95471377333dfe8d443c60abbac1fe8997ebe9fc476ec6fa7bce451d850/cam_02_FINAL_rezi.jpg)
![Pictown](https://freight.cargo.site/t/original/i/5dbfb8663e142a075e9feb9d51d09d9540f6d78eeeb25ae9b4ee7f14c9eeb251/cam_07_FINAL_v2.jpg)
![Pictown](https://freight.cargo.site/t/original/i/7180a84ffd3d57137ad0372ff0405932edc3b780496089b2baa2153f0662339f/cam_03_FINAL_rezi.jpg)
![Pictown](https://freight.cargo.site/t/original/i/75632b9509a8732f9e1a7acc48f18c2a9080631eb9bf50ba4951ceeded8c5112/cam_04_FINAL_v2.jpg)
STR
Obytná zóna
Obytná zóna
Celkové urbanisticko-architektonické riešenie investičných zámerov navrhuje priestory mestského charakteru, ktoré sú dlhodobo nevyužívané a priestorovo fragmentované. Územie je v bezprostrednom dotyku s výškovou budovou NBS a je ohraničené frekventovaným bulvárom Imricha Karvaša a lokálnymi ulicami Školskou a Fazuľovou. Územie je vo veľmi dobrej dostupnosti k mnohým významný inštitúciám a atraktívnym rezidenčným štvrtiam. V blízkom okolí sa nachádza veľká škála občianskej vybavenosti a služieb. Riešené mestské územie je z viacerých aspektov veľmi cenné a zároveň komplexné, preto aj vysoká ambícia urbanisticko- architektonickej kvality musí byť primeraná a zodpovedná. Nakoľko priestor stratil svoju charakterovú identitu a zodpovedajúci obsah, je potrebné riešiť celé územie metódou tvorby nového miesta, ktoré bude tvoriť integrovaný mestský a spoločenský organizmus. Riešenia doplnia veľkú časť chýbajúcej mestskej štruktúry a ponúkne lokalite individuálny a pritom kontextuálne autentický charakter bez zbytočného ornamentu a eklektickej maniery.
Navrhovaná štruktúra jednotlivých objektov reaguje na existujúcu fragmentovanú a mierkovo nekompatibilnú kompozíciu dotykových solitérov a prináša riešenie, ktoré vytvára na jednej strane priepustnú a na druhej pocitovo kompaktnú štruktúru. Návrh osadzuje sériu objektov tak, aby bol podporený a zdôraznený pocit mestského bloku a zároveň bola rozvinutá kompozícia individuálnych solitérov, ktoré sú pre toto územie charakteristické.
Riešenia sú postavené na princípoch kompaktnej a kontinuálnej mestskej krajiny, ktorej scénická a obsahová kvalita je overená z viacerých pohľadových a kompozičných úrovní. Nové budovy a ich obsah je plnohodnotne prepojený s fungujúcim a atraktívnym verejným priestorom. Vnútro navrhovanej mikroštvrte sa stáva aktívnou spoločenskou obývačkou. Pocit domova a mestského priestoru nie je ohraničený a prelieva sa otvoreným prostredím, kde vznikajú zdieľané a bezbariérovo previazané typológie. Urbanistická konfigurácia je postavená na logickom krížení dvoch dôležitých a sekvenčných priestorov. Tvoria ju transformovaná vnútorná pobytová ulica (Školská ulica) a peší krížny ťah od zastávky električky až na Fazuľovú ulicu. Krížne spojenie vedie cez nové mestské námestie a cez hmotu novej budovy do vnútra rezidenčného dvora, kde vzniká malé komunitné námestie s funkciami pre lokálnych rezidentov. Komunitné námestie je uzlovým priestorom prepájajúcim nový park, ktorý integruje existujúcu rezidenčnú budovu a je aj vstupom do privátneho vnútrobloku určeného novým rezidentom. Objekty a externé priestory sú navrhnuté tak, aby ponúkli atraktívne a adaptabilne využiteľné rozhranie. Umiestnenie aktívneho mestského parteru a rovnako aj bytových jednotiek je vždy previazané s prepojenou exteriérovou funkciou.
Navrhovaná štruktúra jednotlivých objektov reaguje na existujúcu fragmentovanú a mierkovo nekompatibilnú kompozíciu dotykových solitérov a prináša riešenie, ktoré vytvára na jednej strane priepustnú a na druhej pocitovo kompaktnú štruktúru. Návrh osadzuje sériu objektov tak, aby bol podporený a zdôraznený pocit mestského bloku a zároveň bola rozvinutá kompozícia individuálnych solitérov, ktoré sú pre toto územie charakteristické.
Riešenia sú postavené na princípoch kompaktnej a kontinuálnej mestskej krajiny, ktorej scénická a obsahová kvalita je overená z viacerých pohľadových a kompozičných úrovní. Nové budovy a ich obsah je plnohodnotne prepojený s fungujúcim a atraktívnym verejným priestorom. Vnútro navrhovanej mikroštvrte sa stáva aktívnou spoločenskou obývačkou. Pocit domova a mestského priestoru nie je ohraničený a prelieva sa otvoreným prostredím, kde vznikajú zdieľané a bezbariérovo previazané typológie. Urbanistická konfigurácia je postavená na logickom krížení dvoch dôležitých a sekvenčných priestorov. Tvoria ju transformovaná vnútorná pobytová ulica (Školská ulica) a peší krížny ťah od zastávky električky až na Fazuľovú ulicu. Krížne spojenie vedie cez nové mestské námestie a cez hmotu novej budovy do vnútra rezidenčného dvora, kde vzniká malé komunitné námestie s funkciami pre lokálnych rezidentov. Komunitné námestie je uzlovým priestorom prepájajúcim nový park, ktorý integruje existujúcu rezidenčnú budovu a je aj vstupom do privátneho vnútrobloku určeného novým rezidentom. Objekty a externé priestory sú navrhnuté tak, aby ponúkli atraktívne a adaptabilne využiteľné rozhranie. Umiestnenie aktívneho mestského parteru a rovnako aj bytových jednotiek je vždy previazané s prepojenou exteriérovou funkciou.
názov: STR—Obytná zóna
projekt: 2018—2022
veľkosť (ÚP): 21000 m2
miesto: Bratislava
autori: Peter Jurkovič, Štefan Polakovič, Lukáš Kordík, Jana Čelková, Kristína Tomanová
spolupráca: Igor Marko
landscape: Michal Marcinov
vizualizácie: Pictown
projekt: 2018—2022
veľkosť (ÚP): 21000 m2
miesto: Bratislava
autori: Peter Jurkovič, Štefan Polakovič, Lukáš Kordík, Jana Čelková, Kristína Tomanová
spolupráca: Igor Marko
landscape: Michal Marcinov
vizualizácie: Pictown